[O1] brak możliwości odpalenia auta (1,9 TDI 2005r)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Henrii
    Classic
    • 2009
    • 2

    [O1] brak możliwości odpalenia auta (1,9 TDI 2005r)

    fajnie wyszło, co? mirek
    Henek
  • grzela07
    Ambiente
    • 2007
    • 227

    #2
    [O1] brak możliwości odpalenia auta (1,9 TDI 2005r)

    Witam,
    2 dni temu pojawił mi się problem z uruchomieniem auta - początkowo myślałem, że to akumulator. Rozrusznik przez 2-3 sekundy kręcił a potem było słychać tylko gwizd. Po podłączeniu do innego akumulatora - to samo. Ponieważ auto jest już po gwarancji (2,5 roku)- zholowali mnie do najblizszego ASO. Ja osobiście zacząłem podejrzewać rozrusznik, ale panowie z ASO poinformowali mnie że padł jakiś zawór AGR(?) i koszt części + wymiana - 950,00 PLN!!! Jest to chyba dziwne,że taki element nawala po małym przebiegu, bo moja skodzina ma dopiero przebieg 41000km. Czy ktoś z Was miał może podobne zdażenie i czy znacie orientacyjną cenę tego zaworku i czy wymiana tego rzeczywiście jest takim problemem.
    Z góry dzięki za informację
    grzela07
    Pozdrawiam - grzela07

    Komentarz

    • DGW
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 2330

      #3
      Zamieszczone przez grzela07
      ale panowie z ASO poinformowali mnie że padł jakiś zawór AGR(?
      jeśli się mylę to niech mnie jakiś kolega mądrzejszy poprawi

      co ma piernik do wiatraka :shock:

      co ma EGR do odpalania i gwizdu przy kręceniu rozrusznikiem :?: :?: :?:

      grzela07, nie wiem do końca jak interpretować to co napisałeś...
      1. czy rozrusznik kręci silnikiem cały czas i słychać ten gwizd
      2. czy rozrusznik kręci silnikiem 2-3s a potem już nie i słychać gwizd

      jeśli opcja 2 to masz uszkodzony bendix w rozruszniku
      NFPNorth-West
      2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
      WARSZTAT www.dsize.pl
      ->
      CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
      spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

      Komentarz

      • deespe
        L&K
        S_OCP Member
        • 2007
        • 1468

        #4
        dobrygrzeswawa, kolega napisał wyraźnie:
        2-3 sekundy kręcił a potem było słychać tylko gwizd

        [ Dodano: Sro 07 Lis, 07 07:14 ]
        a czasem EGR nie jest od gładkiego gaszenia silnika??
        To może jak padnie to faktycznie silnika nie da się uruchomić....
        :zlo: :zlo: South Side Madafaka Knight Rider's :zlo: :zlo:............................... prądownia ...

        Komentarz

        • dariuspolo
          L&K
          S_OCP Member
          • 2007
          • 1168

          #5
          ...
          T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
          SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
          Zuzycie paliwa

          Komentarz

          • grzela07
            Ambiente
            • 2007
            • 227

            #6
            Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
            Zamieszczone przez grzela07
            ale panowie z ASO poinformowali mnie że padł jakiś zawór AGR(?
            jeśli się mylę to niech mnie jakiś kolega mądrzejszy poprawi

            co ma piernik do wiatraka :shock:

            co ma EGR do odpalania i gwizdu przy kręceniu rozrusznikiem :?: :?: :?:

            grzela07, nie wiem do końca jak interpretować to co napisałeś...
            1. czy rozrusznik kręci silnikiem cały czas i słychać ten gwizd
            2. czy rozrusznik kręci silnikiem 2-3s a potem już nie i słychać gwizd

            jeśli opcja 2 to masz uszkodzony bendix w rozruszniku
            Rozrusznik przez pierwsze 2-3 sek praktycznie zachowuje się tak jakby chciał załapać, a dopiero potem słychać ten gwizd. Co ma ten zawór EGR do tego - nie wiem (ASO mówiło coś, że ten zawór jest odpowiedzialny za kontrolę czystości spalin, czy coś takiego, i że on blokuje rozruch silnika). Ja też podejrzewałem bendix, ale podobno to nie to.
            Pozdrawiam - grzela07

            Komentarz

            • deespe
              L&K
              S_OCP Member
              • 2007
              • 1468

              #7
              Zamieszczone przez dariuspolo
              (moze to ona sie zawiesza, rozrusznik nakreca podcisnienie w dolocie a pozniej slychac gwizd wyrownujacego cisnienia)
              no i właśnie do tego dążyłem
              :zlo: :zlo: South Side Madafaka Knight Rider's :zlo: :zlo:............................... prądownia ...

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                A moze klapka gaszaca sie zawiesza, bo w samym EGRze jest gnoj jak zwykle Wtedy ASO oczywiscie wymieni element na nowy :lol:

                Moze ktos z Twojego terenu odpowie, ale ja bym kichal takie ASO, bo auto nawet jakby nie mialo tego zaworu tu musi dzialac :twisted:
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • DGW
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 2330

                  #9
                  Zamieszczone przez deespe
                  dobrygrzeswawa, kolega napisał wyraźnie:
                  2-3 sekundy kręcił a potem było słychać tylko gwizd
                  no właśnie nie wyraźnie
                  a potem (gdy silnik dalej się kręci)........
                  a potem (gdy silnik się już nie kręci ale trzyma kluczyk cały czas na pozycji START)........
                  a potem (gdy silnik się już nie kręci i kluczyk jest cofnięty z pozycji START)........

                  ale do rzeczy

                  jeśli to będzie klapka od gaszenia to spróbuj ją poruszać czy lekko chodzi i jeśli jest w odpowiedniej pozycji zobacz co się z nią dzieje przy zapalaniu. Odpowiednia pozycja to taka gdzie ramie siłownika podciśnieniowego który nią steruje musi być wysunięte. Możesz sobie sprawdzić to przed wszystkim, na pewno nie popsujesz
                  jeśli siłownik podczas zapalania będzie się poruszał odłącz zawór N239 (jeśli dobrze pamiętam) znajdziesz go na kolektorze dolotowym. Odepnij albo wtyczke albo przewód podciśnienia idący do siłownika
                  Ramie nie ma prawa się ruszyć (chyba że jest uszkodzony mechanicznie siłownik) i jeśli to jest to auto powinno odpalić
                  NFPNorth-West
                  2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                  WARSZTAT www.dsize.pl
                  ->
                  CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                  spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                  Komentarz

                  • grzela07
                    Ambiente
                    • 2007
                    • 227

                    #10
                    [quote="Maicroft"]A moze klapka gaszaca sie zawiesza, bo w samym EGRze jest gnoj jak zwykle

                    Tak dokładnie jest jak mówisz - przeczyścili klapkę i auto odpalało przez około pół godziny bez problemów, ale po tym czasie znowu się wszystko zapaprało w tym zaworze i znowu nie można było odpalić auta.
                    Dzięki za informacje

                    [ Dodano: Sro 07 Lis, 07 19:54 ]
                    a potem (gdy silnik się już nie kręci ale trzyma kluczyk cały czas na pozycji START)........



                    Chodziło mi o ten drugi wariant.
                    Pozdrawiam - grzela07

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      grzela07, Trzeba wyjac cala ta przepustniece EGR wyczyscic, przy okazji oczyscic caly kolektor dolotowy. Taki temat opracowalem kiedys w szukajce. Mozna tez zaslepic zawor EGR, zeby ten syf sie nie robil
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • grzela07
                        Ambiente
                        • 2007
                        • 227

                        #12
                        Dzięki Maicroft za informację.
                        grzela07

                        Okazało się, że wystarczy tylko dokładnie wyczyścić ten zaworek a NIE go WYMIENIAĆ. Po wyczyszczeniu autko chodzi bez zarzutów.
                        Jeszcze raz dzięki wam wszystkim za pomoc.
                        Pozdrawiam - grzela07

                        Komentarz

                        • karpecik
                          Rider
                          • 2004
                          • 279

                          #13
                          Zamieszczone przez grzela07
                          Dzięki Maicroft za informację.
                          grzela07

                          Okazało się, że wystarczy tylko dokładnie wyczyścić ten zaworek a NIE go WYMIENIAĆ. Po wyczyszczeniu autko chodzi bez zarzutów.
                          Jeszcze raz dzięki wam wszystkim za pomoc.
                          Witam.

                          Miałem dokładnie takie same objawy jak opisane powyżej. Auto pojechało na lawecie. Wyczyścili przepustnicę i jest OK. Sinclan ul. Grochowska - znaczy się, że mnie nie orżnęli...

                          Komentarz

                          • prafalp
                            Classic
                            • 2009
                            • 1

                            #14
                            Witam, też to miałem - zawieszona klapka gasząca. Jak skończą się mrozy muszę przeprowadzić czyszczenie, na razie pomogło ręczne "odwieszenie". Pozdrawiam.

                            Komentarz

                            Pracuję...